Obchodní podmínky

Obchodní podmínky pro spotřebitele

(dále jen „Obchodní podmínky“)

 

                Dokončením objednávky souhlasíte s těmito Obchodními podmínkami, které jsou nedílnou součástí uzavřené kupní smlouvy, dostupné na https://www.luiz.cz/obchodni-podminky/

                Tyto Obchodní podmínky upravují práva a povinnosti z uzavřené kupní smlouvy mezi kupujícím, který je v roli spotřebitele a prodávajícím, a to na základě objednávky kupujícího v e-shopu LUIZ.cz, provozovaného Ing. Lubomírem Horkým, IČ: 499 45 041, se sídlem U Stavu 560, 698 01 Veselí nad Moravou.

 

  1. Definice pojmů
    • 1. Kupující je fyzická osoba, která nenakupuje na firmu (IČ), a tedy je zde v postavení spotřebitele (dále jen „Kupující“).
    • 2. Spotřebitelem je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná výhradně pro své soukromé účely, nikoliv za účelem dalšího prodeje zboží, v rámci své podnikatelské činnosti nebo výkonu povolání.
    • 3. Internetový obchod je on-line systém provozovaný v internetovém rozhraní, který umožňuje uzavření kupní smlouvy na dálku a je umístěn na webové adrese http://www.luiz.cz (dále jen “e-shop”).
    • 4. Provozovatelem e-shopu je prodávající Ing. Lubomír Horký - LUIZ, IČ: 499 45 041, se sídlem U Stavu 560, 698 01 Veselí nad Moravou (dále jen „Prodávající“).
    • 5. Výdejní sklad e-shopu a místo pro vrácení a reklamaci zboží se nachází na adrese:

LUIZ - Areál Lidové Tvorby, Vazová 2497, 688 01 Uherský Brod

  • 6. Kupní smlouva se řídí českým právním řádem, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

 

  1. Jak nakoupit zboží?
    • 1. V nabídce e-shopu si vybere zboží, o které máte zájem a vložíte jej přes tlačítko do košíku. Upozorňujeme, že veškerá fotodokumentace a prezentace zboží umístěná v e-shopu je informativního charakteru (zejména barevné provedení se může lišit od skutečnosti).
    • 2. Po zvolení požadovaného typu zboží, jeho množství, způsobu dopravy, platby a vašich fakturačních, popřípadě dodacích údajů již závazně potvrzujete svou objednávku. Před závazným potvrzením objednávky můžete libovolně upravovat jakékoliv údaje.
    • 3. V posledním kroku objednávky budete upozorněni, že takto učiněná objednávka je závazná, tedy máte povinnost vybrané zboží převzít a uhradit za něj kupní cenu, spolu s náklady na dopravu, pokud vzniknou.
    • 4. Přijetí objednávky vám obratem potvrdíme e-mailem na e-mailovou adresu, kterou jste vyplnili v objednávce. Tímto okamžikem je uzavřena Kupní smlouva a vy i my se zavazujeme řídit těmito obchodními podmínkami

 

  1. Jak zboží zaplatit?
    • 1. Objednané zboží je možné uhradit způsobem, který je v nabídce objednávky.
    • 2. V případě platby bankovním převodem bude zboží odesláno po uhrazení kupní ceny, tedy jakmile bude platba připsána na náš bankovní účet. Při platbě bankovním převodem uveďte variabilní symbol (číslo objednávky), jinak se může stát, že platba nebude spárována s objednávkou a zboží nebude odesláno.
    • 3. Po zaplacení objednávky vám bude vystavena faktura, kterou vám zašleme na email uvedený v objednávce.
    • 4. V případě, že neuhradíte platbu za zboží do 3 dnů od provedení objednávky, bude objednávka stornována.

 

  1. Dárkové poukazy a slevové kódy
    • 1. Pokud máte slevový kód nebo dárkový poukaz, můžete je při zadat vyplňování objednávky.
    • 2. Dárkové poukazy a slevové kódy nelze uplatňovat opakovaně, ani je vzájemně kombinovat.
    • 3. Slevové kódy nelze uplatňovat na zboží ve slevě nebo výprodeji, pokud není řečeno jinak.
    • 4. V případě, že odstoupíte od kupní smlouvy a na zboží byla uplatněna slev, vrátíme částku, kterou jste za zboží skutečně uhradili.
    • 5. Dárkový poukaz nebo slevový kód s omezenou dobu platnosti, lze použít pouze před jejím uplynutím, pokud se nedohodneme jinak. Po uplynutí doby platnosti dárkového poukazu vám nemusíme vracet peníze ani vám jinak kompenzovat nevyužitou hodnotu dárkového poukazu.
    • 6. Dárkový poukaz vám nevyměníme za peníze.
    • 7. V případě, že si vyberete zboží za nižší cenu, než je hodnota dárkového poukazu, nebudeme vám vracet zbývající část z hodnoty dárkového poukazu.

 

  1. Jak Vám zboží doručíme?
    • 1. Způsob dopravy si zvolíte z nabídky při vyplňování objednávky. Náklady na dopravu, pokud vzniknou, budou připočteny k hodnotě zboží.
    • 2. Odesláním zboží se rozumí jeho předání dopravci k doručení na adresu, kterou jste vyplnili v objednávce.
    • 3. Po odeslání zboží budete informováni, že zboží bylo odesláno, a to na e-mailovou adresu, kterou jste uvedli v objednávce.
    • 4. Při převzetí zboží zkontrolujte, že zásilka, respektive její obal není poškozen. Převzetím zboží stvrzujete, že obal zásilky byl neporušen.
    • 5. Pokud bude obal porušen, oznamte to dopravci, jinak nebude možné v případě poškození zboží uplatnit reklamaci u dopravce. V případě porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky doporučujeme zásilku od přepravce nepřevzít a vyplnit záznam o poškození zásilky.

 

  1. Práva a povinnosti vyplývající z uzavření kupní smlouvy
    • 1. V objednávce jste povinni uvádět správné, úplné a pravdivé údaje, v opačném případě neodpovídáme za škodu, která může vzniknout (např. že zboží nebude doručeno kvůli špatně zadané adrese).
    • 2. Kupní smlouvou jsme se zavázali, že vám zboží doručíme, vy zase souhlasíte s tím, že si zboží od dopravce převezmete a uhradíte za něj kupní cenu.
    • 3. V případě, že zboží nepřevezmete, považujeme to za hrubé porušení kupní smlouvy a můžeme odstoupit od kupní smlouvy a požadovat po vás uhrazení účelně vynaložených nákladů (platbu za dopravu, balné a podobně).
    • 4. Pokud se rozhodnete, že chcete objednávku zrušit, bezplatně vám ji stornujeme až do doby, než vám zboží odešleme.

 

  1. Odstoupení od smlouvy
    • 1. Jakožto spotřebitel máte právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dní od převzetí zboží, tedy se do 14 dní můžete rozhodnout, že o zboží nemáte zájem. Vy nám vrátíte zboží a my vám peníze.
    • 2. Pro odstoupení od smlouvy stačí, když nám odstoupení od smlouvy doručíte do 14dní od převzetí zboží (např. emailem). Zboží nám zašlete nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy a to včetně všech jeho součástí a příslušenství. Zboží musí být
      • kompletní
      • nepoužité a neznečištěné
      • neprané
      • pokud je to možné, v původním obalu, není to ovšem nutné
    • 3. Právo na odstoupení od smlouvy nemáte v těchto případech:
      • Zboží upraveno podle vašeho přání nebo pro vaši osobu, zejména v případě Zboží na míru. Je to například tehdy, kdy Zboží vyrobíme podle vašich požadavků nebo ho jinak upravíme podle vašeho přání. Třeba, když o něco zkrátíme nohavice, aby vám nebyly kalhoty dlouhé;
      • pokud se jedná o Zboží, které není možné vrátit z hygienických důvodů, a které jsme vám dodali v zapečetěném obalu a vy jste tenhle obal rozbalili (třeba spodní prádlo).
    • 4. Pokud se rozhodnete odstoupit od Smlouvy, můžete využít formulář, který je na stránkách e-shopu, nebo byl přiložen v balíčku se zbožím, popřípadě nám napište email ve kterém uvedete:

Tímto odstupuji od kupní smlouvy.
         číslo faktury/objednávky …………….. kterou jsem převzal/a dne ……………...

Způsob vrácení platby:

        bankovním převodem na číslo účtu ……………………. /………

 

  • 5. Na bankovní účet vám do 14 dnů od obdržení zboží vrátíme částku odpovídající jeho kupní ceně.
  • 6. Cenu za zboží jsme vám povinni vrátit až poté, co nám bude Zboží doručeno zpět anebo než prokážete, že bylo odesláno zpět na naši adresu.
  • 7. Zboží (mimo výše uvedené výjimky) si můžete vyzkoušet, ale pouze tak, abyste se seznámili s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností. Zkrátka tak, jako byste si ho prohlíželi v kamenném obchodě. Pokud Zboží budete zkoušet nebo využívat více a nakládáním s ním snížíte jeho hodnotu, můžeme vám vrátit částku sníženou o náklady na uvedení Zboží do původního stavu tak, abychom ho mohli prodat dalším zákazníkům. Z oblečení třeba nemůžete ustřihnout cedulku nebo jej vyprat.
  • 8. Zboží musí být vráceno kompletní, nejlépe v původním obalu, pokud je to možné. Máme právo posoudit, zda je vrácené Zboží nepoškozené, neporušené a nepoužité. Máme právo také posoudit, jestli jste nezpůsobili jiným nakládáním, než je nutné s ohledem na prohlédnutí a vyzkoušení Zboží, snížení hodnoty tohoto Zboží.
  • 9. Pokud je Zboží ve stavu, kdy ho není možné prodat dalším zákazníkům, protože je poničené nebo nepřiměřeně opotřebené, právo na odstoupení od Smlouvy nemáte.
  • Náklady na vrácení Zboží zpět k nám nesete vy.
  • Pokud jsme vám spolu se Zbožím zaslali i nějaké bezplatné plnění, dárek (např. Akce 3+1 a podobně), jste povinni v případě odstoupení od Smlouvy vrátit i tento dárek.
  • My máme taktéž právo odstoupit od kupní smlouvy, a to např. v případě, že jste si v minulosti opakovaně zboží objednal, ale nepřevzal jej nebo jinak závažně porušil své povinnosti z kupní smlouvy. V případě, že od kupní smlouvy odstoupíme, budeme Vás o tom neprodleně informovat a vrátíme vám plnou kupní cenu zboží, pokud již byla uhrazena.

 

  1. Jak probíhá reklamace a kdy a co můžete reklamovat
    • 1. Odpovídáme vám za to, že Zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídáme za to, že Zboží
      • a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě a jiným ujednaným vlastnostem, včetně životnosti, a odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které můžete rozumně očekávat;
      • b) je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá; Třeba, že se plavky při namočení do vody nerozpadnou;
      • c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.
      • d) Zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které jsme vám poskytli před uzavřením Smlouvy.
    • 2. Za uvedené čtyři body neodpovídáme v případě, že jsme vás před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornili, že se některá vlastnost Zboží liší a vy jste s tím při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasili
    • 3. Vady vzniklé po převzetí Zboží můžete reklamovat v 24 měsíční záruční době od převzetí.
    • 4. Pokud jste vadu vytkli oprávněně, prodlouží se záruční doba o dobu, kdy jste nemohli Zboží používat. Třeba proto, že jsme ji měli u sebe my v rámci reklamačního řízení.
    • 5. Záruka se naopak nevztahuje na vady
      • opotřebení Zboží jeho obvyklým užíváním, třeba ošoupaná kolena na kalhotách
      • použité Zboží, kdy vada odpovídá míře opotřebení;
      • - vady, o kterých jste před převzetím zboží věděli, nebo které jste sami způsobili, např. pokud jste roztrhli část oděvu.
      • - vady, způsobené nedodržením pokynů k údržbě.
      • - zakoupeného zlevněného Zboží, které bylo kvůli této vadě zlevněno. Za tuto vadu, pro kterou bylo zboží levnější, neodpovídáme. Jiné vady na takovém Zboží ale reklamovat můžete.
      • - vzniklé úpravami zboží (např, zkrácení rukávů..), ztrácíte nárok na možnost uplatnění reklamace vad, které mohou být spojeny s danou úpravou.
    • 6. V případě, že se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí.
    • 7. Je-li na prodávaném Zboží, na jeho obalu nebo v návodu připojenému ke Zboží uvedena doba, po kterou lze Zboží používat, odpovídáme za to, že Zboží bude po tuto dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti.
    • 8. Pokud prokážeme, že jste vadu Zboží sami způsobili, nejsme povinni reklamaci uznat a vyhovět jí.
    • 9. Pokud jste spotřebitel, pak reklamaci, včetně odstranění vady, vyřídíme nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s vámi písemně nedohodneme na delší lhůtě.
    • Reklamaci zašlete přes reklamační formulář, nebo do reklamace uveďte:
      • - vaše kontaktní údaje, popis vady a požadavek na způsob vyřízení reklamace;
      • - prokázání nákupu Zboží (nejlépe přiložením dokladu o koupi, čísla objednávky nebo faktury, nebo třeba výpisem z vašeho bankovního účtu).
    • Zboží, které je podle vás vadné, zašlete na adresu LUIZ, Vazová 2497, Uherský Brod 688 01. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, musí být čisté a kompletní. V opačném případě nejsme povinni se reklamací zabývat a Zboží vám zašleme zpět na naše náklady.
    • Při uplatnění reklamace obdržíte e-mailem písemné potvrzení – reklamační protokol sloužící jako doklad při vypořádání reklamace. V reklamačním protokolu jsou uvedeny informace o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete.
    • Pokud má Zboží vadu, můžete požadovat její odstranění. Podle své volby můžete navrhnout způsob vyřízení reklamace, a to:
      • a) dodání nové věci bez vady; nebo
      • b) opravu věci

nicméně v případě, že je pro nás vámi zvolený způsob odstranění vady nepřiměřeně nákladný nebo nemožný ve srovnání s druhým, můžeme odmítnout vadu odstranit, a to zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.

  • Dále můžete požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy, a to v těchto případech:
    • - pokud jsme odmítli vadu odstranit nebo jsme ji neodstranili v přiměřené době po       jejím vytknutí (na vyřízení reklamace máme 30 dní)
    • - když se vada projeví opakovaně, což znamená třikrát a více;
    • - pokud je vada natolik významná, že je podstatným porušením Smlouvy.
  • Po vyřízení reklamace vám E-mailem pošleme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, potvrzení o provedení opravy a o době trvání reklamace, případně zdůvodnění zamítnutí reklamace. Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy jste si byli povinni Zboží vyzvednout.
  • V rámci reklamace můžete požádat o na náhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace (poštovné), tyto náklady jsou chápány jako nejnižší možné. Tedy v případě, že vynaložíte vyšší náklady než je možné, proplatíme vám pouze část odpovídající nejnižším nákladům. O proplacení těchto nákladů nás musíte požádat nejpozději do jednoho měsíce od konce lhůty pro vyřízení reklamace (od dne podání reklamace je to 30 dní + 1měsíc).

 

  1. Uživatelský účet
    • 1. Na našem e-shopu můžete nakupovat jak s uživatelským účtem, tak bez něj.
    • 2. V případě, že si uživatelský účet založíte, budete moct přistupovat do svého uživatelského rozhraní (dále jen „uživatelský účet“), ze kterého můžete provádět objednávání zboží, sledovat stav aktuálních objednávek a obsahuje i seznam všech již provedených objednávek.
    • 3. Při registraci na webové stránce a jste povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené v uživatelském účtu považujeme za správné a úplné.
    • 4. Pro aktivaci uživatelského účtu je nutné vyplnit veškerá povinná pole registračního formuláře a potvrdit souhlas s těmito obchodními podmínkami a podmínkami pro zpracování osobních údajů uvedenými v dokumentu Zpracování osobních údajů.
    • 5. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem.
    • 6. Uživatelský účet vám můžeme zrušit v případě, že jej více než 24 měsíců nevyužíváte, zadané údaje jsou zjevně nesprávné nebo v případě, kdy hrubě a opakovaně porušujete své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek)
    • 7. Berte na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 

  1. Řešení sporů
    • V případě vzniku sporu z kupní smlouvy je k jeho řešení věcně příslušný obecný soud, v jehož územní příslušnosti má žalovaný sídlo nebo bydliště.
    • Pro mimosoudní řešení sporu se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci http://www.coi.cz/, kde je k dispozici též webový formulář návrhu na zahájení řízení.
    • Dále může být příslušný i jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu; ministerstvo vede seznam mimosoudního řešení spotřebitelských sporů na svých internetových stránkách http://www.mpo.cz/ a průběžně jej aktualizuje.
    • Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.
    • Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
    • Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
    • Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy: obchod@luiz.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

 

  1. Ochrana osobních údajů
    • Za účelem plnění kupní smlouvy zpracováváme vaše osobní údaje, a to v souladu s obecným nařízením o ochraně osobních údajů (EU) 2016/679, zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a s dalšími navazujícími či prováděcími předpisy v oblasti ochrany osobních údajů. Tyto údaje zahrnují zejména údaje, které jste nám poskytli při uzavírání kupní smlouvy či které poskytnete v rámci naší vzájemné komunikace.
    • Bližší informace o zpracování osobních údajů jsou obsaženy v samostatném dokumentu Podmínky ochrany osobních údajů, který je součástí každé kupní smlouvy.

 

  1. Závěrečná ustanovení
    • Tyto obchodní podmínky i uzavřená kupní smlouva se řídí Českým právním řádem i v případě, že nemáte české občanství nebo náš smluvní vztah obsahuje jiný mezinárodní (zahraniční) prvek.
    • Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení zůstává nedotčena platnost ostatních ustanovení.
    • Uzavřené kupní smlouvy archivujeme v elektronické podobě.
    • Znění Obchodních podmínek můžeme měnit či doplňovat, změněné Obchodní podmínky jsou účinné dnem jejich zveřejnění. Pro uzavřenou kupní smlouvu jsou vždy účinné ty obchodní podmínky, které byly zveřejněny v okamžiku jejího uzavření.

 

V Uherském Brodě dne 1.10.2025